s Mammalaiffii: Koululaisen kuulumisia ja uusi koululaukku

torstai 24. syyskuuta 2015

Koululaisen kuulumisia ja uusi koululaukku

Koululainen... Heh. Vieläkään mulla ei meinaa pitää pokka, kun muistelen koulutukseni alkuinfoa, kun ilmoitettiin koulun alkamisesta ja että koululaisena meillä on sääntöjä ja niitä tulisi noudattaa. 

Koululainen sanasta mulla tulee mieleen ala- tai yläastetta käyvä koululainen, ei niinkään alaa vaihtava aikuisopiskelija. Taidan olla hieman vanhoillinen, kun näin ajattelen ;)

Siitä lähtien, kun aloitin aikuiskoulutuksen Taloushallinnon Osaajaksi, niin aika on lentänyt "siivillä". Olen tykännyt todella paljon uudesta opiskelusuuntauksestani ja koen, että vihdoin olen hakeutunut koulutukseen, jonka tuloksena on mun unelma-ammatti. Ammatti, jossa saan "pyöritellä numeroita", käyttää päätäni todenteolla ja näpertää pienten (merkitykseltään suurten) asioiden parissa.

Mulla on aina ollut sellainen "vika", että tylsistyn hurjan helposti, jos en saa työssäni tai opiskeluissani käyttää tarpeeksi päätäni. Haasteita on oltava ja töitä riittävästi, ettei iske tekemisen puute. Nyt ei ole sitä vaaraa, sillä koulutus näyttää olevan haasteita täynnä ja myös taloushallinnon ammatit ovat haastavia ja töitä riittää, vaikka muille jakaa ;)

Heti koulutuksen alkuun mun iso käsilaukku teki mulle temput. Se pahus alkoi näyttämään vanhuuden merkkejä. Nahkapinta kupruili ja sitten se meni rikki. Harmitti ihan vietävästi, sillä olin tykästynyt siihen laukkuun ja se oli juuri sopivan kokoinen koulukirjoilleni ja muille opiskelutavaroilleni. Mutta ei auttanut itku markkinoilla...

Pahoittelen laittamatonta hiuspehkoani. Tajusin vasta myöhemmin, että kuinka pörröinen se on, kun en ollu ehtinyt sitä suoristamaan vielä pesun jäljiltä =)


Viime lauantaina lähdimme Inkan kanssa Skanssiin katsomaan, josko löytäisimme mulle uuden koululaukun. Kävimme useissa liikkeissä, mutta kaikki laukut olivat liian pieniä. Välillä kävimme nauttimassa tilkkulettua ja mehua. Sitten jatkoimme etsintää. Olin jo luovuttamassa, kun muistin, että onhan Skanssissa ihan laukkukauppakin, Bagstage. Se oli viimeinen toivoni. Sinne päästyämme, uutteran laukkujen selaamisen ja mittailun jälkeen löysin pari sopivaa vaihtoehtoa. Valitsin tavoistani poiketen harmaan laukun (yleensä valitsen mustan). 

En rakastunut laukkuun välittömästi ja enkä oikein vieläkään ole sinut laukun kanssa, mutta on se käytännöllinen ja juuri oikean kokoinen koulukirjoilleni. Ei mikään superkaunis, mutta ei se mielestäni rumakaan ole. On se kumminkin paljon kauniimpi, kuin joku äijämäinen salkku ;)

No, jos päätän sen jossain vaiheessa vaihtaa toiseen, niin Aino taitaa omia sen itselleen. Oli meinaan kovin innoissaan oleva neitokainen sen nähdessään ja yritti viedä sen leikkeihinsä jo nyt.

Nyt tuo laukku on täynnä läksyjä. On kirjanpitoa, palkanlaskentaa ja etäpäivän tehtävätkin. Mutta stressiä ei ole, vaan into oppia uutta ja oikein odotan, että löydän sopivan ajan käydä läksyjeni kimppuun.  

Mutta nyt ensin nukkumaan. Hyvää yötä ja mukavaa viikonloppua kaikille.

7 kommenttia:

  1. Oikein mukava ja nättin näköinen laukku kuitenki :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muuten, haluaisitko tehdä postauksen sun kamerasta? Olisi kiva lukea sun mielipidettä sitä :) Ja toinen toivepostaus ois, miten elämtapamuutokselle kuuluu? :)

      Poista
    2. Kiitti tosi paljon ideoista =) Kameran kanssa oon tosi alottelija vielä, mutta teen toki postauksen siitä hieman myöhemmin, kun oon tutustunut siihen paremmin.

      Ton elämäntapamuutospostauksen voisin tehdä tässä piakkoin =) Oon sitä itsekin pohtinut paljon lähiaikoina ja olis taas hyvä aika palata siihen =)

      Poista
    3. Nonni, innolla odottan :) ps kameran kanssa ei ikinä voi olla täys hyvä ;) oman järkkärin ostin maaliskuus ja vieläki tuntuu etten osaa käyttää sitä :D aina jtn uutta opittava :)

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitti :) Kerrankin uskaltauduin ottamaan muun värisenä, kuin mustana. Tykkään itsekin väristä. Sopiva syyslaukku :)

      Poista

Kiitos kommentistasi =)