s Mammalaiffii: MAKROTEX: Ympyrä

tiistai 2. kesäkuuta 2015

MAKROTEX: Ympyrä

Tällä viikolla Makrotex challengessä aiheena on Ympyrä. Mä rakastan koruja ja korujen tekemistä, joten mun kuvat on tällä kertaa helmistä ja ensimmäinen on kuva mun kovassa käytössä olleesta korusta (kuvasta päätellen saattaisin tarvita uuden). 

Tällä kertaa päätin ensimmäistä kertaa elämässäni kokeilla makro-kuvaamista ja tässä on sen tulos:

Paljon käytetty pyöreä koruni

Pyöreitä helmiä pyöreässä lasimaljassa

Pentikin helmikoristeinen kynttilämansetti läheltä

Tämä kokeilu nyt ei hirmuisen hyvin onnistunut, joten missä vika? Kuvaajassa tietty, mutta kuvasinko liian läheltä? Säädöissä vikaa? Osaako joku auttaa?

Viimeinen kuva on mielestäni suht koht ok, mutta muut ei hivele vaativaa silmääni... Harjoittelun puutetta, sanon minä ;)

Mutta mukavaa oli tätä ympyrähaastettakin kuvailla ja innolla jo odotan ens viikon kesäkuu teemaa. Mitäköhän kaikkea sitä kuvaisikaan... hmm...


#makrotex

28 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitti =) Tarttee vielä paljon harjoitella, mutta kyllä mä vielä kesän aikana opin makrokuvaamaan kunnolla, siitä oon varma =)

      Poista
  2. Kauniita kuvia minun mielestä :)

    VastaaPoista
  3. Hyvinhän nämä onnistuivat, etenkin viimeisessä on kivasti syvyyttä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti =) Viimeinen tosiaan munkin mielestä on paras noista, mutta kyllä on vielä paljon harjoiteltavaa, ennen ku voi oikein kunnon kauniista makrokuvista puhua tai sitten mä oon vaan liian vaativa itseäni kohtaan ;)

      Poista
  4. Kauniitahan nuo kuvat on :) Ja tekemällä sitä oppii, itseni kohdalla vain täytyisi tehdä enemmän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti =) Harjoitelkaamme, niin loppukesästä ollaan jo mestareita ;)

      Poista
  5. Kaik on niin kaunista ympyröinä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin munkin mielestä... Joskus tykkään laittaa blogiinkin kuvan ympyrän mallisena, kun se jotenkin tuo kivasti esiin kaiken =)

      Poista
  6. Kaunis koru! :) mä myös taistelen usein makrokuvien kanssa kun kamera ei vaan suostu tarkentamaan! Pitää treenata tekniikkaa nyt valoisan kesän aikana. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, ehkä kesästä on apua. Ulkona saattaa olla "helpompaa" makrokuvailla =)

      Poista
  7. Heti onnistui! tummat helmet kiehtovat mieltäni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti =) Olen tehnyt noista tummista helmistä ja sitten noista isoista joskus korun ystävälleni, mutta harmikseni ei tullut otettua siitä kuvaa, niin kuin ei mistään muistakaan tekemistäni koruista... En millään aavistanut silloin, että alan pitää blogia, johon kirjoittelen näin ahkeraan =)

      Poista
  8. todella kauniita kuvia ja kiva idea :)

    VastaaPoista
  9. Minusta kuvat onnistuneita. Ja kiva vastaus haasteeseen.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi =)