s Mammalaiffii: Parhain äitienpäivä ikinä

sunnuntai 10. toukokuuta 2015

Parhain äitienpäivä ikinä

"Hyyää päiää äitii, hyyää päiää äitii, hyyää päiää äitii..." kuului esikoiseni Inkan laulu alakerrasta aamulla, kun hän harjoitteli äitienpäivälaulua, samalla kun minä vielä teeskentelin nukkuvani yläkerrassa.

Ei mennyt kauaa, kun kuului alaportin lukon ääni ja mieheni toi tytöt yläkertaan. Pyysi odottamaan sulkien samalla yläkerran portin ja haki aamupalan alakerrasta ja sitten tulivat yhdessä laulamaan ja antamaan mulle sekä lahjat että aamiaisen sänkyyn. 

Aamupalaksi mulle oli tehty herkullisia leipiä, itsetehtyjä mustikkamuffinsseja, tuoremehua, ihana rahkaisa jogurtti ja kaffetta. Ja tottahan toki tarjottimelta löytyi myös voikukka, jonka Inka oli käynyt itse hakemassa pihalta, varta vasten minulle =)

Sain tämän ihanan äitienpäiväaamiaisen tänään sänkyyn.
 
Lahjaksi sain IIIIISON ja todella ihanan Inkan hoidossa tekemän äitienpäiväkortin, jossa oli kaunis käsiperhonen, johon oli laitettu kiillettä ja myöskin kortin reunoissa oli kiillettä. Oikein sopivan "bling bling" kortti, just mun makuun =) Lisäksi sain ryppypallosydämen ja tähden. Sain myös toisen kortin, johon Ainokin oli päässyt taiteilemaan vähän. Sain myös paljon haleja ja suukkoja. Ainokin pussasi niin isosti ja paljon, että mulla oli puoli nassua märkänä, heh...

Mun parhaista parhaimmat äitienpäivälahjat.

Ja ei mun hemmottelu siihen loppunut... Vaan mulle tehtiin aivan ihana päivällinen. Alkuruoaksi oli kermaista mustajuurikeittoa. Pääruoaksi lohi-katkarapu -täytteisiä tortilloja ja jälkiruoaksi mustikka-pannacottaa. Todella ihana menu =) On mulla vaan loistomies, kun jaksaa moisia mulle tehdä!

Mieheni tekemä 3 ruokalajin äitienpäivämenu. Todella herkullinen, NAM!

Ainokin vähän maisteli mustajuurikeittoa ja söi myös muutaman katkaravun oman ruokansa ohella. Ja tykkäsi kovasti uusista mauista. Inka mua kovasti säälitti, kun ei hää vieläkään suostu oikein mitään syömään, kun on kurkku niin kipeänä ja muutenkin on jotenkin niin reppana nyt sairastellessa.

Tänään nousi sitten Ainollekin kuume taas ja näin ollen huominen hoitoon meneminen peruuntui jälleen kerran. Just, kun eilen sai "terveen" paperit toteamuksella, että ei ole kuin flunssan jälkeistä nuhaa ja yskää, muuten terve tyttö. Mutta tosiaan... eilinen oli eilinen ja tänään on taas kaikki toisin.

Mutta joo, tosiaan! Tämä äitienpäivä oli ehdottomasti parhain tähän mennessä ja lahjatkin olivat aivan ihania ja se laulu! Niin megasöpöä, että kyyneleet tuli silmiin.


Hyvää äitienpäiväiltaa kaikille!!


#äitienpäivä

2 kommenttia:

  1. kuulostaa ihanalta äitienpäivältä ja vau mitä kortteja oot saanut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olikin =) ja olin niin otettu noista korteista. Ovat paljon nähneet vaivaa päivähoidossa. Tosin meitä onkin tuurannut päivähoitajan suhteen, kun saatiin aivan ihana hoitotäti, joka tykkää askarrella ja puuhailla kaikennäköistä pienokaisten kanssa =)

      Poista

Kiitos kommentistasi =)