s Mammalaiffii: Elämäntapamuutos: Vko 12 tulokset ja fiilikset

maanantai 6. huhtikuuta 2015

Elämäntapamuutos: Vko 12 tulokset ja fiilikset

Mun täytyy tunnustaa! Oon kade! Meinaan niille, jotka laihduttavat ja eivät juurikaan tee kauheasti töitä sen eteen ja kilot vaan tippuu ja tippuu ja sentitkin katoaa tosta noin vaan... Miten se on mahdollista?!

Tiedän, etten saisi verrata itseäni muihin. Robin Sharma kiteytti ajatuksen hyvin: "Run your own race! Who cares, what others are doing? The only question that matters is 'am i progressing?" Eli käy omaa kisaasi ja että muiden mielipiteillä ei ole väliä. Ja ainoa mikä merkitsee, että etenee omien tavoitteiden saavuttamisessa. Ja Robin on täysin oikeassa!

Mun elämäntapamuutos etenee kompastuskivistä (viimeisin: Influenssa) huolimatta. Miksi annan mun ajatusten harhailla negatiivisiin ajatuksiin. Nehän tuhoaa mun saavutustani paremmasta minästä ja paremmasta elämästä! Miksi mun tarvii olla toisten suorituksista kade (en muuten ole kade ollenkaan niistä, jotka ovat todella paljon tehneet töitä saavutustensa eteen...)? Äh... Taitaa olla tässä vielä parannettavaa omassa minässäni. Oman itsen arvostus ja omien tulosten arvostus kunniaan! Sitä tarvitsee harjoitella! Ehkä mä vielä joku päivä osaan arvostaa itseäni niin paljon, kuin mun oikeasti pitäisi!

Mutta joo... Itse asiaan... 

Vko 12 tulokset

- 0,9 kg (yht. -6,8 kg)

 

Tässä muutama päivä sitten oli muuten yks aivan loistohetki elämässäni! Kauan sitten ostamani (kuin uusi) talvitakki sujahti aamusella päälleni kuin tosta vaan! UPEETA! Talvella vielä sain vetää täysillä mahaa sisään ja silti joutusin väen väkisin vetämään vetskarin kiinni ja kuten oletettua näytin yli täyteen täytetyltä makkaralta! 


Robin Sharman ajatuksia löydät lisää Facesta hänen sivuiltaan, jonne pääset TÄSTÄ.



#elämäntapamuutos #laihduttaminen #painonpudotus #loosingweight #lifechange

4 kommenttia:

  1. Kivaa lukea sun tekstisi, tunnustaminen on ensimmäinen askel vai miten sanotaan? Uskon, että laihduttaminen on aina kovan työn takana (myös niille, joiden mukaan se vain "tapahtuu"), mutta asenne tai näkökulma voi olla erilainen, ehkä toiselle se työ ei tunnu niin raskaalta? Yritän itse elää tämän mottoni mukaan: "miten se on minusta pois, jos toiselle menee hyvin? - ei mitenkään!". Kateus on sitten turha :-) Joka tapauksessa olet jo saavuttanut paljon ja voit olla ylpeä itsestäsi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti kommentistasi =)

      Mottosi on hyvä ja toimiva. Itse en ajattele, että toisen "menestys" olisi minulta pois, vaan olen toisen puolesta iloinen, sillä jos toisella on parempi olo, niin onhan se nyt tosi upeeta! En toivo kenellekään sellaista oloa, joka minulla oli "isoimmillani": laiska, "masentunut", tukkoinen ja energitön. En edes vihamiehilleni (jos semmosia on)...

      Itse laihdutusprosessia saatan kadehtia juurikin siksi, jos saavutukset ovat tulleet tosta noin vaan, ilman suurempaa liikunnan harrastamista jne.

      Jep, tosiaan liikunnan... ja tämä johtuu varmaan siitä, koska itseeni ei ikinä ole purrut ns. liikuntakärpänen ja en ole oikein mistään lajista hurjan innostunut. Olen ihminen, joka kyllästyy helposti liikkumaan, niin hullulta kuin se kuulostaakin! Ehkä en ole vaan löytänyt vielä sitä "mun lajia", jota jaksaisin harrastaa säännöllisesti ja usein.

      Toisaalta tällä hetkellä niitä liikuntoja, joista pidän: salilla rähkiminen ja tanssipohjaiset ryhmätunnit, pitää mahdottomana huono taloutemme, mutta tähän toivottavasti tulee pian muutos =)

      Kiitos tsempeistä! Olen kyllä ylpeä saavutuksistani, vaikka paljon vielä onkin saavutettavaa, sekä paremmassa elämässä/terveydessä että oman minän harjoittamisessakin ;)

      Poista
  2. Nniin, toisilla tosiaan se paino vaan putoaa... niinkumulla raskauskilot, joita ei hirveesti tullukaan kun olin tarkka ruokavaliostani raskausaikana, raskauden jälkeen alko tippua paino vähän liiankin nopeesti ja melkeen liian alas. MUTTA, vaikka painon eteen en joutunut töitä tekemään, niin muuten edellinen vuosi oli elämäni rankin. Paino siis putosi, kun en todellakaan ehtiny pitää itsestäni huolta! Tässätodella tiivistetysti asiasta.. Tällä tarinalla haluan siis kertoa, että vaikka se näyttää jollakin helpolta ja painon osalta olisikin helppoa, niin useesti sen takana on jotain aivan muuta jossa ei todellakaan ole kadehdittavaa..

    Paljonpaljon tsemppejä!! Eikös ne pysyvät muutokset tapahdukin yleensä hi-taas-ti.. ;) Suunta on kuitenkin oikea! :) Olet huippu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti kommentistasi!

      Tosiaan. Välillä painonpudotus voi johtua ns. elämän kurjista tapahtumista tms ja silloin se onkin jo vakavaa. Silloin on harvoin se tilanne, että ihminen on yrittänyt varta vasten pudottaa painoaan. Ja olenkin todella pahoillani, kun sinä ja muutkin ootte joutuneet niin koville, että omasta itsestään huolehtiminen kunnolla on yksinkertaisesti vaikeaa ja välillä jopa mahdotonta.

      Itse olen onnellisessa asemassa, kun ei ole niin kovia tarvinnut joutua kokemaan. Vaikka elämäni välillä tuntuu todella rankaltakin, niin eihän se lopulta sitä ole, kun alkaa ajattelemaan ihmisten kokemuksia.

      Asennoitumisestahan tämä kaikki on kiinni ja se on asia, jota jokaisen tulisi opetella läpi elämän. Se on asia, jossa tuskin kukaan on täydellinen.

      Kiitos tsempeistä!

      Ihanaa, kun sinä ja muutkin jaksaa tsempata mua! Se antaa mulle tosi paljon voimaa jatkaa mun muutosta =)

      Poista

Kiitos kommentistasi =)