s Mammalaiffii: Elämäni A:sta Ö:hön

torstai 2. huhtikuuta 2015

Elämäni A:sta Ö:hön

Eilen oli yksi elämäni jännittävimmistä päivistä. Meinaan esikoiseni Inkan ensimmäinen päivä PPH:lla. Jännitin hurjasti, että miten hänellä siellä menee. Syökö hän mitään? Tuleeko riitaa muitten lasten kanssa? Onnistuuko pottailu? Itkeskeleekö hän perääni? Mutta turhaanpa jännitin. Inka oli ollut tosi reipas koko päivän. Syönyt lounaalla koko lautasen tyhjäksi, jopa salaatin ja herneet. Kotona moinen ei tule kuuloonkaan...

Tänään sitten saan jännittää asiaa uudelleen. En Inkan kohdalta, vaan Ainon. Sinne jäivät molemmat tytöt hoitoon aamulla, oikein reippaina. Mutta silti vähän huolestuttaa! Aino on aika-ajoin aika kiinni mussa ja ikävöi syliäni helposti. Saas nähdä, että miten siellä on mennyt. Toivottavasti hyvin!

***********

Mutta mennääs itse asiaan...

Bongailin tällaisen vanhan haasteen (viime vuoden alkupuolen haaste) yhdestä mammablogista ja ajattelinpa näin matti myöhäisenä, kirjoitella aiheesta minäkin. Tässä haasteessa on ainoastaan se vika, että tosi monesta kirjaimesta tulee mieleen monta tärkeää asiaa ja kirjoittaa voi vaan yhden. Mutta olen kyllä kirjoitellut itsestäni, perheestäni ja elämästi monia muita postauksia, jotka löydät ESITTELY -tunnistetta klikattaessa. Mutta ennen kuin teet sen, niin vilkaiseppa ensin nämä elämäni aakkoset =)


 Elämäni aakkoset



Aino. Toinen rakkaista tyttäristäni. s. 8.1.2014. Valloittava ilopilleri, joka ei turhia itke.

Blogit. Kirjoitan kahta blogia. Tätä Mammalaiffii blogiani ja olen myös mukana 7 äidin yhteistyöblogissa, Mammaliigassa. Tykkään hirmuisen paljon pohdiskella kaikenlaisia asioita ja blogit antaa minulle tilaisuuden tuoda ajatuksiani esille.

CV. Olen juuri vähän aikaa sitten joutunut tekemisiin CV:n tekemisen kanssa, sillä minun on aika taas hakeutua työelämään raskauksien ja lasten hoitamisen jäljiltä. Kyllä on nekin muuttuneet kauhean paljon vuosien saatossa... Tuli oikein olo, että oon jo kauheen vanha! Mummoajatus pilkahti mieleeni: "Ei nää ennenvanhaa tämmösii ollu" ;)

Diili. Olen ollut lähiaikoina onnekas ja saanut paljon yhteistyökumppaneita blogilleni.

Elämäntapamuutos. Olen muuttamassa elämääni terveellisempään suuntaan. Sekä syömiseni että liikkumiseni ovat muutostöiden alla. Elämäntapamuutospostauksiani pääset selailemaan ja lueskelemaan TÄSTÄ.

Facebook. Päivittäinen vierailun kohde. Myös blogilleni yksi työkalu.

Google. Hakukone, joka on pelastanut minut monesti, kun olen ollut tietoa vailla.

Himot. Niitä on monenlaisia ja välillä tuntuu, että multa löytyy ne kaikki! Varsinkin herkkuihin kohdistuvat himot... Argh!

Inka. Esikoiseni. Rakas halija tyttäreni, joka hurmaa kenet tahansa söpöstelelyllään. s. 10.4.2012.

Vasemmalla Inka & oikealla Aino, puistoilemassa.

Joulu. Olen jouluihminen ja odotan aina innolla, että koska saan alkaa sisustamaan kämppäämme jouluiseksi.

Koti. Jo pienenä tyttönä koti merkitsi minulle paljon. Ei paikkana asua, vaan, että minulle lähimmät ihmiset olivat lähelläni ja sain viettää heidän kanssaan paljon aikaa. Eli koti on ollut minulle aina enemmän kuin pelkkä katto pään päällä, paikka jossa tunnen olevani rakastettu ja turvassa läheisteni kanssa. Lisää ajatuksiani kodista pääset lukemaan TÄSTÄ!

Lihakset. Olen löytänyt aivan uusista paikoista lihaksia! Meinaan nyt elämäntapamuutostani toteuttaessa. Välillä oon ihan uskomattomista paikoita kipiänä =) Erittäin positiivista!

Mikko. Rakas mieheni. Olen onnekas, kun olen hänet itselleni saanut.

Nainen. Olen nainen, vaikka olenkin äiti kahdelle lapselle. Minulla on silti halu pitää huolta itsestäni, kaunistautua silloin tällöin, halu olla hemmoteltavana ja haluan olla seksikäs ja kaunis. Hyväksyn itseni sellaisena kuin olen.

Onnellisuus. Mielestäni on erittäin tärkeää kokea itsensä onnelliseksi. Ainakin suurimman osan ajasta. Itse olen onnellinen, mutta toki voisin olla vielä onnellisempi. Työelämään kun pääsen takaisin, niin sitten kaikki suuret asiat ovat kunnossa ja uskon, että sitten olen erittäin onnellinen. Tällä hetkellä tunnen onnellisuutta kyllä monesta muusta asiasta, varsinkin perheestäni olen todella onnellinen.

"Ei onni ole mikään sattuma, joka valahtaa taivaasta kuin rankkasade kesäpäivänä. Se tulee ihmisen luo vähitellen sen mukaisesti, miten hän suhtautuu elämään ja ympärillään oleviin ihmisiin. Onni karttuu jyvä jyvältä, osanen täydentää toistaan."
 
- Tsingis Aitmatov

Tärkeintä on muistaa, että onnellisuus on itsestä kiinni!

Parisuhde. Hyvä parisuhde perustuu puolisoiden väliseen tasapainoon. Kumman tarvii päästä ilmaisemaan ajatuksiaan ja tunteitaan tarvittaessa. Molemmat antavat toisilleen turvallisuuden tunnetta ja täten tuntevat olonsa turvalliseksi.Lisää ajatuksiani parisuhteesta löydät mm. TÄSTÄ postauksesta!

Quotes. Kuvia, joissa on sanoma. Tykkään näistä todella paljon ja monet Quotet on antaneet minulle motivaatiota esim. liikuntaan, laihdutukseen ja äitiyteen.

Rakkaus. Rakastan miestäni ja lapsiani. Äidinrakkaus on asia, jonka olen itse saanut kokea ja jota myös itse tunnen lapsiani kohtaan erittäin voimakkaasti. Rakkaus on kaunista. Rakkaus on kiintymystä. Rakkaus on rimoja ja rajoja. Rakkaus pistää perhoset pyörimään masussa. Rakkaus lämmittää ja siitä tulee onnellinen olo. Ajatuksiani äidinrakkaudesta voit lukea lähiaikoina (linkki toimii varmuudella ensi viikolla) TÄSTÄ.

Synttärit. Inkan synttärit ovat nyt lähiaikoina pyörineet mielessäni hurjan paljon. Koristelut ja leivontatarvikkeita oon jo ostanut. Vielä pitäisi askarrella koristeluja, mutta niitä voin tehdä vasta ensi viikolla, ettei tytöt niitä ehdi rikkomaan innostuksissaan. Täytyy myöntää: Pientä synttäristressiä on ilmassa! Olen kirjoittanut suunnittelusta postauksenkin. Sen voit lukea TÄSTÄ.

Kuvia Inkan 2v. synttäreistä

Tulevaisuus. Se mietityttää mua todella usein. Mimmoinen tulevaisuus minulla on? Entä perheelläni? Saanko pian töitä? Oppiiko Inka pian puhumaan kunnolla vai tarviiko käydä morjenstamassa puheterapeuttia? Miten tyttöjen kehitys etenee? Koska Aino lähtee kävelemään enemmän, entä juoksemaan? Missä asumme ensi vuonna tähän aikaan? Viekö työmahdollisuudet meidät pieneen vai isoon kaupunkiin? Koska saavutan normaalipainon? Tämä kysymyslista on loputon...

Unelmat. Asioita, joita tavoitella. Asioita, jotka luovat onnellisen tulevaisuuden näkymän. Asioita, jotka auttavat jaksamaan vaikeankin tilanteen tullen. Unelmoin ulkomaanmatkasta perheeni kanssa, uudesta kodista, sisustamisesta, työpaikasta, paremmasta olosta/normaalipainosta ja monesta muusta pienestä asiasta. Unelmia mulle syntyy lähes päivittäin. Kun näen tai koen jotain mieluisaa, niin helposti alan unelmoimaan siitä, että ehkä vielä joskus mä saan tollaisen... Esimerkiksi viimeisin on riippukeinu! Näin sellaisen Naisex -messuilla, kokeilin ja ihastuin. Sellainen olisi ihana rentoutumispaikka kesäisin ulkosalla.

Vanhempani. Aina ajattelemassa parastani ja auttavat lastenkin kanssa paljon. Rakastan heitä todella paljon ja pelkään sitä päivää, kun heitä ei enää ole. He ovat minulle tuki ja turva!

Whatsapp. Sovellus, jonka kautta pidän yhteyttä mm. mammakavereihini reaaliajassa. Näppärä ja ilmainen =)

Xxl. Vaatekoko, jonka kokoinen olen ollut isoimmillani. Nyt onneksi se on muuttunut jo kokoon XL. Ja osa vaatteistani on jo kokoa L. Aivan mahtavaa =) Loisto tunne! Ja on todella paljon olokin parantunut. Olo on virkeämpi ja energisempi.

Ystävät. Sydänystävä, ystävä, hyvä ystävä, paras kaveri, kaveri, tuttu... Ystävyyttä on monenlaista ja monentasoista. Kaikki meistä eivät viihdy isoissa laumoissa, vaan jotkut kaipaavat rauhallista paikkaa tutustua uusiin ihmisiin ja ystävyyden muodostuminen vaatii aikaa. Minä kuulun näihin, jotka tarvitsee aikaa ystävystyäkseen kunnolla. Minulla ei ole ollut ikinä ystäviä kovin montaa ja luulen, että se johtuu juurikin tästä syystä. 

Lisää ajatuksiani voit lukea Ystävyys -postauksestani TÄSTÄ.

Zeninan. Niinan blogi, Zeninan, josta bongasin tämmöisen aakkospostauksen ja hänen kehotuksestaan, päätin kokeilla tätä itsekin. On muuten aika hauskaa pohdiskella tällä tavalla elämäänsä. Suosittelen!

Åland eli Ahvenanmaa. Nuoruuteni pyöräretki- ja leirintäkohde useampaan otteeseen. Ahvenanmaa on paikka, jossa viihdyn hurjan hyvin. Maalaismaisemaa, mutta vajaan 100 km pyörämatkan päästä löytyy City-elämää parhaimmillaan. Uskallan väittää, että Ahvenanmaalta löytyy jokaiselle jotain, kunhan valitsee matkakohteensa oikein.

Äiti. Olen onnellinen, kun olen saanut kaksi kertaa kasvattaa pienokaisen masussani ja synnyttää heidät turvallisesti tähän maailmaan. TÄSTÄ pääset lukemaan lisää siitä, miten minusta tuli äiti.

Öljy. Vauvaöljy meinaan. Se on ollut upein tuotelöytö, sitten esikoisemme syntymän. Mulla on meinaan atooppinen iho ja oikeastaan vähän niinku vahingossa kokeilin sitä ihooni ja siitä se lähti. Nyt hieron sitä käsiini säännöllisesti ja voi että on auttanut kuivahkoon ihooni. Ihanaa! Käytän sitä myös joskus suihkussa, josko johonkin muualle on päässyt muotoutumaan karheita kohtia. Eli suosittelen teillekin tätä tuotetta ihonhoitoon!




#elämäniaakkoset #mammalaiffii

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi =)