s Mammalaiffii: Ystävänpäiväreissu Jyväskylään!

sunnuntai 15. helmikuuta 2015

Ystävänpäiväreissu Jyväskylään!

Tämä reissu sai alkunsa Solo Sokos Hotel Paviljongin facebook -sivun Joulukalenterin arvonnasta, jossa voitin lahjakortin, jolla sain varata yhden yön majoituksen SVIITISSÄ! Siis ihan uskomatonta! Vaikka nyt olemme jo siellä viettäneet upean reissun, niin edelleenkään en jaksa uskoa uskomatonta tuuriani...

Ja minua lykästi vielä toistamiseen, kun sviitti oli vapaana ystävänpäivänä! Joten meille tehtiin varaus ystävänpäivälle ja sitten olikin varmaa, että ystävänpäivästä tulisi jotain ihmeellistä ja erikoista. Tätä reissua odotin todella paljon!

Tyttöjen isovanhemmat olivat siis lupautuneet jo jouluna tulla hoitamaan tyttöjä siksi aikaa, kun me pääsisimme rentoutumaan ja viettämään luxusaikaa yhdessä mieheni kanssa. Ihanaa =)

Ystävänpäivä

Solo Sokos Hotel Paviljongissa

Kuvia Hotellista. Kuvista puuttuu kuvat: lasten leikkihuoneesta (upean monipuolinen), kuntosalista ja aamiaishuoneesta (kaunis, jossa mm. arabian lautasia monilta vuosilta seinillä koristeina).

Lähdimme jo aamulla yhdeksältä Paimiosta ajelemaan kohti Jyväskylää, tyttöjen jäädessä isovanhempiensa hoitoon. Ennen lähtöä kerrottiin tytöille, että äiti ja isi tulee huomenna takaisin kotiin, että pitäkää hauskaa mummin ja pappan kanssa ja muistakaahan olla kiltisti.

Matka oli pitkä... Pysähdyimme matkalla Lempäälässä, Ideaparkissa. Siellä kävimme parissa kaupassa, joista ostimme miehelleni ja Inkalle pipot. Lisäksi kävimme syömässä pihviravintolassa päivän ensimmäisen aterian. Söin kanaa sinihomejuustokastikkeella ja lohkoperunoilla ja jöin sen kanssa fantaa. Näin söin, koska olihan samalla alkanut minun elämäntapamuutokseni tankkauspäivä (ruoka oli tosin vähän turhan rasvasta, mutta kevyempänä vaihtoehtona olisi ollut vain salaatti ja se ei olisi tehnyt tehtäväänsä tankkauksena).

Syömisen jälkeen lähdimme jatkamaan matkaa Jyväskylään ja monien upeiden maisemien näkemisen jälkeen, saavuimme Jyväskylään ja Solo Sokos Hotel Paviljonkiin.

Ihastuin näkemääni samantien! Hotelli antoi minulle ensivaikutelmaksi kiehtovan, korkeatasoisen ja laadukkaan vaikutelman, puhumattakaan todella ystävällisestä palvelusta. Harvemminpa sitä hotellin respa vaihtaa oikein kuulumisia ja toivottaa hymysyin tervetulleeksi, kertoen, että soittaa tai tulee käymään, josko he voivat olla jotenkin avuksi. Aivan ihanan sydämellinen vastaanotto!

Laadukkuutta ja ainutlaisuutta edusti mm. hotellin design. Esimerkiksi Eero Aarnion pallotuoli leponurkkaus, jossa olisi varmasti ollut ihanaa lueskella päivän lehteä, josko olisi ollut pidempi visiitti tai vaikka käydä puhumassa puhelu kotiin tms.

No, mutta kun oltiin Check in tehty, niin jatkoimme matkaa huoneeseemme, joka oli siis sviitti!
Ja kun oven avasimme, aukesi myös suumme ihastushuokausten ja -sanojen tulviessa ulos. Sviitti oli sensaatiomaisen upea ja kaunis ja mikä näköala!! Jyväsjärvi, joka oli nyt jäässä ja sinne oli tehty matkaluistelurata. Kaunista katseltavaa! Harmi, ettei tullut otettua illalla, pimeään aikaan siitä kuvaa, sillä silloin se oli vielä upeampi näky, upean valaistuksensa kanssa.

Kuvia sviitistä
Kun alkuihastuksista toivuttiin, niin keittelimme kaffetta ja otimme hetken rennosti. Sitten päätimme lähteä pienelle kaupunkikierrokselle, koska menihän hotellin pihasta hieno kävelyputki suoraan rautatieaseman yli kaupungille. Näppärää!

Kumminkin ennen lähtöämme, poikkesimme ala-aulassa sijaitsevassa italialaisessa Ravintola Trattoriassa, varaamassa itsellemme illallispöydän seitsemäksi.

Ulkona tuiskutti lunta... ja oli vähän viimaisan kylmää. Ei kauhean mukava kävelykeli, mutta silti sisukkaasti kävelimme monen korttelin verran kaupunkia ympäriinsä. Kävimme mm. parissa ostoskeskuksessa, ihan vaan katsomassa, että mitä siellä on ja etsimme samalla ruokakauppaa, josta voisimme ostaa jotain pientä iltapalaksi. Kaupan löytäminen olikin sitten aikamoisen vaikeaa monien kymmenien ravintoloiden, kahviloiden & pubien joukosta, joita oli tosiaan ihan joka kulmassa ja välillä monta vierekkäin. No, löysimme lopulta pienen kaupankin ja ostimme vähän iltapalaa huoneeseen vietäväksi. Ja sitten matkasimmekin takaisin hotellille.

Hotellilla ehdimme hetken huilahtaa, kun huoneemme oveen koputettiin. Ja mitäs siellä olikaan! Huonepalvelu, joka toi meille lahjaksi kuohuviiniä ja mansikoita & punaisia viinimarjoja kera suklaakoristeiden. Ihana ylläri =)

Herkuttelumme jälkeen, vaihdoimme vähän hienompaa vaatetta päälle ja suuntasimme Ravintola Trattoriaan syömään. Joka muuten oli aivan tupaten täynnä, kun oli ystävänpäivä. Onneksi olimme varanneet pöydän!

Trattoriassa palvelu oli ihan omaa laatuaan. En taida olla saanut missään ravintolassa näin kattavaa palvelua. Tarjoilija esittely hyvin tarkkaan annokset ja muisti varmistaa aina, että kaikki on hyvin ja ruoka maittavaa. Ja se oli! Todellakin! Todella hyvää!

Hotellin ruokailut: Ylhäällä vasemmalla Illallisen alkupalani: Grillattuja kampasimpukoita, fenkolopyreetä ja parmankinkkuchipsi. Ja oikealla pääruokani: Pizza Guattro Stagioni, jossa oli jokirapuja, pitkään haudutettua possua, Provolone-juustoa, marinoituja sieniä ja tomaattikastiketta. Keskellä vasemmalla on jälkiruokani: manteli-vaahterasiirappijäätelöä koristeineen ja capuccino. Ja oikealla meidän lahjamansikat, jotka saatiin sviittiin. Alhaalla on mun aamiainen.

Ruokailimmekin tosi kauan. Kaksi tuntia. Oli niin upea ja herkullinen kokemus, että jos joskus suuntaamme Jyväskylään, niin tiedämme jo valmiiksi, mihin menemme syömään =)

Illallisen jälkeen suuntasimme takaisin sviittiin ja laitoimme saunan päälle. Sillä välin kun sauna lämpeni, laskettelimme ruokaa sängyllä pötkötellen ja katsellen telkkaria. Sieltä tuli Jurasic Park... No, sitten menimme saunaan ja saunan jälkeen pötköttelimme vielä katsoen Djangon ja kippistelimme samalla kuohuviiniä =) jne.

Nukkumaan mentiin hieman yli yks ja kroosattiin ruhtinaallisesti melkein aamu kymmeneen. Arvatkaapas tuntuiko hyvältä? No, tuntui... Oli aivan ihanaa saada nukkua putkeen lähes 9 tuntia! Luxusta =)

Siitä sitten aamutoimien jälkeen lähdimme aamiaiselle, joka oli mielestäni oikein mukavan runsas. Arvostin todella paljon sitä, että aamiaiselta löytyi paljon lähialueiden tuotteita. Aamiainen oli myös todella lapsiystävällinen, niinkuin hotelli muutenkin, koska sieltä olisi saanut pyytämällä mm. suolatonta puuroa lapselle. Myös aamiaisella palvelu toimi hyvin ja missään vaiheessa ei ollut ruuhkaa liiaksi. Myös aamiaiselta lähtiessämme, meille toivoteltiin hyvää päivänjatkoa.

Sitten enää olikin edessä kamppeiden pakkaus takaisin laukkuun ja check out. Check outissa minulta varmistettiin, että reissumme oli onnistunut, vaihdettiin kuulumisia reissun ajalta ja meidät toivotettiin sydämellisesti tervetulleiksi uudestaan käymään.

Sanoisin, että tämä hotelli reissu oli äärettömän onnistunut ja yhtä upeaa en usko kovin äkkiä löytäväni! Kiitos Solo Sokos Hotel Paviljonki! Teitte ystävänpäivästämme unohtumattoman! =)

#ystävänpäivä #paviljonki #solosokoshotelpaviljonki #solosokos #jyväskylä #trattoria #paviljonkisviitti #sviitti #onnistunutystävänpäivä #unohtumatonreissu #luxustaparisuhteeseen

1. Ihanalta kuulostaa ja varmasti ansaittu breikki arjen keskelle =)

1. Ja kauan kaivattu breikki ;) Tosin vaikka reissu oli todella onnistunut, niin silti se tuntui jotenkin lyhyeltä, vaikka tyttöjä olikin jo kova ikävä kotiin tullessa =)

2. Ihan upea juttu ja mahtavaa, että olet päässyt rentoutumaan! Tuttu paikka minullekin, eikä voi moittia. :)

1. Oli tosiaan mahtavaa päästä vähän lapsivapaalle, vaikka huomasinkin jo lähtöpäivänä ikävöiväni tyttjä hieman =) Saimme myös mukavia uutisia isovanhemmilta, että heillä oli mennyt täällä kotosalla oikein hyvin ja voisivat tulla nyt keväällä uudemmankin kerran päästämään meidän vapaalle =)