s Mammalaiffii: Elämäntapamuutos: Kuulumisia

perjantai 16. tammikuuta 2015

Elämäntapamuutos: Kuulumisia

Maanantaina aloitin tieni kohti uutta, terveellisempää ja hoikempaa elämää. Nyt sitä on takana ensimmäiset viisi päivää. 

Ja jo nyt olen ensimmäisen kompastuskiveni (lue postaukseni painonpudotuksen kompastuskivistä tästä) kohdannut: sairastelun. Inka sai jostain, todennäköisesti siskonsa synttäreiltä, flunssatartunnan ja alkoi oireilemaan tiistaina, minä keskiviikkona ja Aino itse ja mieheni torstaina. Joten nyt on koko perhe flunssassa. Ja täytyy kyllä todeta, että on kyllä aikamoisen voimat vievä tauti. Voih...

Mutta kumminkaan en ole antanut sen olla tekosyy painonpudotuksesta lipsumiseen. EI!! Sillä olen vahvasti päättänyt, että tällä kertaa minä onnistun!

Mielessäni on näin alkupäivinä lähinnä pyörinyt NÄLKÄ!! Jotenkin ihmeellisesti se on mut nyt saavuttanut uskomattoman usein. Vaikka syön nyt useammin (pienempiä ja terveellisempiä annoksia) kuin ennen. Viidesti päivässä: Aamiainen, lounas, päivällinen, välipala ja iltapala.

Myös juon enemmän kuin ennen. Nyt oon pyrkiny kahteen litraan vettä päivässä ja ensi viikon alusta nostan määrän 2,5 litraan ja siitä pikkuhiljaa 3 litraan. Josko saisin aineenvaihduntani oikein kunnon tehokkaaseen toimintaan =)




Eli tässä tähän mennessä  
tekemäni ruokavaliomuutokset:
  • Leipä pois aamiaiseltä ja iltapalalta (eli ei enää leipää)
  • Aamiaiseni ja iltapalani koostuu nykyään rahkasta, marjoista ja pienestä banaanista (iltapalalla ei oo banaania), jotka sekoitan herkulliseksi rahkaksi, johon lisään vielä vähän leseitä joukkoon. Tällä hetkellä mulla on kaapissa vehnäleseitä sitä varten. 
  • Välipalani on hedelmiä. Yleensä kolme mandariinia.
  • Lounaani ja päivälliseni syön suurinpiirtein lautasmallin mukaan eli puolet salaattia ja sitten puolet itse ruokaa
  • Juon 2 litraa vettä + kaffetta pari isoa kupillista aamuisin rasvattomalla maidolla
  • En syö mitään ruokailujen ulkopuolella

Siinä kaikki mun muutokset tähän asti ja muutokseni eivät sisällä vielä liikuntaa ollenkaan.  Se puoli tulee mukaan sitten pikkuhiljaa, kun aloitan ss superdieetin 26 päivä.


Esimerkki mun lounaasta: Puoli lautasellista perussalaattia (tomaattia, kurkkua, jääsalaattia, pari saksanpähkinää hyvää rasvaa tuomaan) ja puoli lautasellista herkullista kaalilaatikkoa.

Fiilikset tällä hetkellä muutoksen suhteen
  • Vähän kevyempi olo
  • Olo ei oo niin tukeva tai oikeastaan pöhöttynyt eli on tainnu lähteä turhia nesteitä pois
  • Tahdonvoimaa muutokseen on ja paljon!
  • ja tosiaan on välillä ihan huikee NÄLKÄ!!

********** 

VINKKI! Oon muuten huomannut, jo aiemminkin toteamani asian, äärettömän tärkeäksi! Meinaan...

KUN TULEE NÄLKÄ, JUO ENSIN LASILLINEN VETTÄ JA EHKÄ TOINENKIN!! 
JA JOS SULLA ON VIELÄ VARTIN PÄÄSTÄ NÄLKÄ, NIIN SITTEN SULLA ON OIKEASTI NÄLKÄ! 

Jos nälkä poistuu, niin se sun olkapäällä istuva pikkupiru (pullea sellainen) yrittää huijata sut takaisin vanhoihin huonoihin tapoihin ja herkuttelemaan!

**********


Mutta joo, tällasia kuulumisia tällä erää. Maanantaina sitten palailen tämän asian tiimoilta takaisin juttusille, kun on mun ensimmäinen punnitsemispäivä =)


Tsemppiä jokaiselle painoaan pudottavalle!
Yhdessä me pystytään siihen!




#painonpudotus #laihdutus #elämäntapamuutos #ruokavaliomuutos #nälkä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi =)